Зразкова студія образотворчого мистецтва “Звичайне диво”

Зразкова студія 

образотворчого мистецтва“Звичайне диво”

Керівник студії Поліщук Тетяна Іванівна.

Має вищу освіту. В 1981 р. закінчила архітектурний факультет Київського університету будівництва і архітектури.В березні місяці 1996 р. педагог розпочала свою роботу в КСРЦТМ “ОБЕРІГ” на посаді методиста, а з вересня цього ж року створила студію образотворчого мистецтва і вже 16 років є її незмінним керівником. В 2008р. присвоєно педагогічне звання “керівник гуртка - методист”.

Присвоєно почесне звання “Зразковий художній колектив” - 2007рік.

Емблема студії:

Навчаючись, діти оволодівають такими техніками: 

АКВАРЕЛЬ

За своєю природою акварель прозора і лягає тонким шаром на папір, білий колір якого, просвічуючись через шари фарб, бере активну участь у художньому процесі і надає творам легкості та прозорості.

Акварель, на відміну від олійних фарб, не любить багаторазового покриття фарбами, і , тому, попередньо потрібно дуже ретельно продумати все: загальну композицію, характер кольорової гами, час, який піде на виконання роботи. А для збереження свіжості акварелі потрібна максимальна зібраність та дисципліна, так як робота повинна виконуватись дуже швидко.

ОЛІЙНІ ФАРБИ

Живопис олійними фарбами – один із найдавніших видів живопису.

Багатошаровий метод був провідним у класичному олійному живописі. Але існує ще метод “ Alla prima “. Їх різнить саме вираження фактури. У порівнянні з аквареллю та гуашшю – олійні фарби більш еластичні і розводяться за допомогою спеціальних розчинників і льняної олії. Перед початком виконання роботи в техніці “олія” поверхня ґрунтується за допомогою білил, клею, та ін.

ГРАТАЖ

Для заняття у цій техніці потрібні такі матеріали: якісний креслярський папір, стеарин, гуаш і звичайне господарське мило. Суть техніки продряпування зводиться до покриття паперу шаром стеарину і шаром туші. Знімаючи сухий шар туші й частково зішкрібаючи шар стеарину, отримуємо соковиту білу лінію. Папір для гравюри готують так: аркуш креслярського паперу старанно натирають стеариновою свічкою (від тертя нагрітий парафін “чіпляється” до паперу) доти, поки уся поверхня паперу буде покрита стеарином. Якщо немає окремого шматка стеарину, можна взяти звичайну стеаринову свічку. Після натирання стеарином паперу, поверхню можна ще зарівняти, розтираючи стеариновий шар клаптиком сукна. Далі беруть звичайне господарське мило, пензлик і туш. Змочивши пензлик у туші, старанно розтирають поверхню мила до появи піни. Цю піну з туші й мила переносимо на аркуш паперу, покритий стеарином, і рівномірно закриваємо його поверхню. Це повторюється доти, поки увесь аркуш паперу не стане рівномірно покритий чорним кольором. Після того, як туш висохне, можна робити продряпування. Малюнок наносять м’ягким графітним олівцем, який буде помітним на чорній поверхні. Продряпують різними інструментами: кінчиком скальпеля, плоско загостреним шилом, цвяхом або дротинкою, пером тощо. Проробляють спочатку злегка, щоб потім по малюнку в потрібних місцях продряпати соковитіші лінії. Продряпуючи малюнок, слід звертати увагу на гармонійне поєднання чорних і білих плям. Ця техніка посильна учням початкових класів, а також цікава підліткам.

Петриківський розпис

Початок свого розвитку петриківський розпис бере з настінного малювання, яке було поширене в Україні з давніх часів.

Здебільшого декоративна композиція виконувалась з уяви без попередніх начерків, тому це вимагало достатньої вправності, чіткості ліній, їх плавності, гармонії і симетрії. Окремі майстри, які володіли досконалою технікою та художнім смаком, були у великій пошані, отримували замовлення не лише від родичів і односельців, а й запрошувалися в інші села. Звичайно, технічна досконалість досягалася у практиці. Пізніше, коли розписи почали робити на папері, майстриня зберігала окремі зразки, які підказували певні вирішення задуму, але це не було репродукування.

Отже, щоб оволодіти петриківським розписом, необхідно засвоювати певні навички, виконувати вправи, розвивати зорову культуру. Звичайно, дітям хочеться, засвоївши якийсь елемент, відразу спробувати створити свій мотив розпису чи простеньку композицію. Учитель може підказати і пояснити можливі варіанти. Прагнення дітей до наслідування створює сприятливі педагогічні умови для успішного засвоєння навичок. Якщо учнів 3 – 4 класів можна довше затримати на вправах із розвитку навичок, то учнів 1 – 2 класів доцільно орієнтувати на зображення простих мотивів із засвоєних елементів. При цьому слід пояснювати, що певний мотив чи композиція чіткіше і плавніше виглядатимуть, коли необхідні елементи будуть настільки засвоєні, щоб їх виконувати не задумуючись. Ось чому старшим учням пропонують багаторазове повторення окремих вправ і мотивів.

У процесі розпису може виникнути необхідність використання як пензлів різного розміру, так і різного профілю мазка пензлика. Найкращі пензлі виготовляють з шерсті кота. Акварельні пензлі, що їх можна придбати в крамницях культтоварів, не придатні для зображення різних листочків, пелюсток квітів. Щоб сформувати красивий профіль пензлика, його вмочують у воду і зайві ворсинки, що не вписуються у форму пензлика, висмикують пінцетом. Сформувавши потрібний профіль пензлика, старанно примотують ниткою шерсть до держачка. За деякий час, коли пензлик зовсім висохне – частину, обмотану ниткою, покривають клеєм ПВА. Після остаточного висихання клею пензлик готовий.

Гуаш

Гуашеві фарби відомі з давніх часів. Назва "гуаш" походить від французького слова "дочаспе", що означає - водяна фарба.

Гуашшю малюють на папері, картоні, дереві, тканинах. Її можна змішувати і таким чином отримувати нові кольори та відтінки.

Гуаш розводиться водою, мазки наносяться на папір корпусно (тоді фарба має бути густішою, приблизно густоти сметани) і тонким шаром. Гуаш можна наносити один шар на інший для виправлення помилок : верхній мазок закриває нижній.

Після закінчення робота, виконана гуашшю, має матову поверхню, не блищить і тому її видно з будь-якого кута зору (для експозиції це має важливе значення).

Олівець

Дехто вважає, що олівець не дуже цікава техніка. Але і цим скромним матеріалом гарного результату, а в руках майстра олівець може стати знаряддям, яким створюються шедеври.

Найпростіші елементи зображення у техніці олівця є лінія і штрих.

Лінія визначає межі форми, її контур. Вона створює малюнок.

Штрих - це короткий рух олівця на папері. Він менш самостійний ніж лінія і один штрих не може створювати ні найменшого малюнка. Зате група штрихів прекрасно передає тон, пляму і, як говорять художники, "колір" малюнка.

Щоб правильно оволодіти технікою олівця, треба часто тренуватись у проведенні ліній і штрихів; заповнювати площини прямими і непрямими лініями та штрихами : тонкими, потовщеними з переходом від тонких та товстих, паралельними, перехресними і т.п.

Перо, туш та гелева ручка

Лінія і штрих, їх роль і функції у виконанні малюнка належать і до роботи гелевою ручкою. Перо (ручка) має легко йти по паперу, давати тонкий і потовщений слід, отже, у міру прогинатись.

Пером (ручкою) можна малювати на будь-якому папері, але для гарного малюнка краще використовувати гладкий папір і тонований папір. Найчастіше для роботи пером застосовують туш, але штрихові малюнки можна виконувати чорним або темно-синім чорнилом.

Найчастіше цю техніку використовують для газетних і книжкових ілюстрацій, але вона може застосовуватись і для самостійного художнього твору.

Усі визнані художники світу надавали великого значення малюнкам тушшю та пером : з їх допомогою виконували ескізи і начерки для майбутніх композицій, малюнки з натури під готові роботи для гравюр.

Гризайль

Для робіт в цій техніці використовують один - два кольори, зазвичай чорний або коричневий. Розводять три суміші однієї фарби різної інтенсивності і працюють над роботою цими трьома сумішами.

Це дуже корисна техніка, яка тренує око художника, допомагаючи йому показати різні відтінки в роботі від самого світлого до найтемнішого.

Акварель, туш, перо

Техніка, яка широко використовується в поліграфії.

Виконується ескіз малюнку олівцем з подальшим покриттям його тонким шаром акварелі. Після висихання роботу продовжують виконувати пером та тушшю, тим самим надаючи роботі чіткості і яскравості.

Холодний батік

Техніка розписування тканини прийшла до нас з древньої Японії та Китаю і стала дуже розповсюдженою в наш час і в нашій країні. Виконується спеціальними фарбами для розпису тканин, аквареллю, акрилом і т.ін.

Існує декілька видів розпису тканин:

  • Техніка гутта (з використанням резервного контуру, який не дає розтікатися фарбам по тканині);
  • Вільний розпис тканини без резервного контуру;
  • Вузловий батік.
  • Сангіна

    Слово «сангіна» походить від латинського «сангвинеус»-«криваво- червоний». Так називають олівці без оправи, виготовлені із каоліну та окисів заліза, а також техніку малюнка цими олівцями.

    Пастель

    Пастеллю називають кольорові олівці без оправи, виготовлені із кольорового порошку, а також малюнок або живописний витвір, виконаний цими олівцями. Назва «пастель» походить від італійського слова «паста», «тісто». Його отримують шляхом змішування кольорових пігментів з клеючою речовиною (гумміабіком, вишневим клеєм, декстрином, казеїном, желатином). Працюють цією технікою на папері, картоні або холсті.

    Вуголь

    Із м’яких інструментів для малювання особливо цікавим є вугіль. Він дає вільні, широкі штрихи, але легко стирається з аркушу або холста. Такі малюнки необхідно закріплювати. Лінії виконані вугіллям глибокі і бархатисті.


    Стипендіати студії

    Рєзнік Маргарита

    До зразкової студії образотворчого мистецтва «Звичайне диво» прийшла восени 2008р.перші роботи представлені керівнику студії Поліщук Тетяні Іванівні , були копіями робіт відомих художників на форматі А-4. Тетяна Іванівна , досвідчений педагог, розгледіла в ній справжній талант і запропонувала Маргариті розширити 

    простір для своєї фантазії.

    Дівчинка дуже наполеглива та працьовита, пробує себе в різних техніках, постійно вдосконалює свою художню майстерність і не уявляє свого життя без малювання.

    Посіла ӀӀ місце в обласній виставці – конкурсі дитячого малюнку «Чарівна палітра» в номінації «живопис, гуаш».

    РОБОТИ ВИХОВАНЦІВ

     

    Про гурток/студію

    • Керівник: Поліщук Тетяна Іванівна
    • Місце проведення: Київська обл., Києво-Святошинський район, м. Боярка, вул. Білогородська 23а КСР ЦТМ "Оберіг", 1 поверх каб. №7
    • Номер: 097-966-79-67